Witaminy na stawy dla psa to klucz do zachowania ich zdrowia i aktywności. Właściwa suplementacja może znacząco poprawić kondycję stawów naszych czworonożnych przyjaciół. Dowiedz się, jak odpowiednie witaminy wspierają zdrowie Twojego psa, zapewniając mu siłę i elastyczność niezbędną do biegania, skakania i zabawy. Od omega-3 po glukozaminę, poznaj najlepsze składniki i formuły, które pomagają utrzymać stawy w optymalnym stanie. Zobacz, jak właściwe suplementy mogą przyczynić się do długiego i szczęśliwego życia Twojego psa.

Suplementy diety na kości i stawy dla psa

Witaminy dla psa na stawy od VetAmicus

Jeśli Twój zwierzak nie bawi się tak chętnie, jak kiedyś, kuleje lub chodzi inaczej niż zwykle, możliwe, że cierpi na zwyrodnienie stawów. To schorzenie zaburza normalny tryb funkcjonowania zwierzęcia, dlatego warto w porę temu zaradzić. Dobrze sprawdzą się suplementy na stawy dla psa. Zawarte w nich składniki aktywne, jak np. kolagen, glukozamina i chondroityna wspierają ochronę i odbudowę chrząstki stawowej. Ważne, by sprawdzić skład, jaki mają witaminy na stawy dla psa. Przed zakupem zwróć uwagę, czy wybrany suplement diety dla psa na stawy ma to, czego potrzebuje Twój pupil.

Łatwy do podania suplement diety na stawy dla psa

Witaminy dla psa od VetAmicus są łatwe do połknięcia. Występują w formie tabletek, syropu, a nawet płynu, którym możesz polać suche karmy dla psów.

W naszym sklepie oprócz suplementu diety na stawy dla psa są też inne produkty wspierające jego odżywianie: witaminy dla psa na sierść czy smaczny pokarm, jak mokra karma dla psa.

Witaminy na stawy dla szczeniaka i psa seniora

Znajdziesz u nas zarówno suplementy na stawy dla szczeniaka, jak i te dla starszych psów. Ich skład i dawkowanie dopasowane są do wieku zwierzaka, dlatego przed podaniem zapoznaj się z zaleceniami producenta. Witaminy na stawy dla psa seniora niwelują zwyrodnienia stawów, a podawane małym pupilom pozwalają na ich prawidłowy rozwój.

W każdym wieku dbaj o stawy czworonoga. Pies zje taki suplement, jaki mu podasz. Z VetAmicus dostarczasz mu odpowiednich witamin od uznanych producentów.

Witaminy na kości i na stawy dla psów.

Układ ruchu psów i kotów  jest bardzo ważny dla dobrego działania organizmu. Aktywność ruchowa warunkuje zachowanie sprawności też innych układów np. krążenia. Pies, który może bez ograniczeń wynikających z działania mięśni i układu kostnego może w pełni cieszyć się życiem. Działanie układu ruchu psów może zostać ograniczone. Powodem są zmiany w stawach np. dysplazja stawów, zapalenie, zwyrodnienie. Stawy są  najbardziej obciążone podczas ruchu. Silny ból przysparza cierpienia psu, dlatego już od wczesnych etapów życia psa można zapobiegać pojawieniu się tych nieprawidłowości w działaniu stawów psów i kotów przez podawanie suplementów wspierających dobrą budowę i dobre funkcjonowanie stawów.

Jakie podać tabletki na stawy dla psa?

Problemy ze stawami mogą dotknąć każdego psa i w różnym wieku. Psy niektórych ras częściej zapadają na choroby stawów. Jest to wynikiem wad genetycznych. U tych psów nawet w młodym wieku częste są dysplazje stawów bioder i łokci. Na rynku są liczne produkty zawierające suplementy i witaminy  na stawy dla psów w postaci tabletek, syropów, żeli, emulsji, kapsułek. Można też znaleźć karmę wet zawierającą suplementy na stawy i witaminy dla psa wspomagające zdrowie układu ruchu psów i kotów. Inne dodatki suplementów będzie miała karma dedykowana szczeniętom, inne karma dla np. karmiących suk, jeszcze inne karma dla psów seniorów, a inne karma dla rekonwalescentów

Suplementacji umożliwiającej dobre zdrowie stawów psów potrzebują:

• psy  z wadami genetycznymi układu ruchu
  • psy ras dużych i olbrzymich
  • psy z chorobą układu ruchu
  • psy w okresie rekonwalescencji
  • suczki w ciąży i karmiące
  • szczenięta
  • psi seniorzy
  • psy pracujące i wyścigowe

Co zawierają witaminy i suplementy na stawy dla psa?

Preparaty np. tabletki, karma wet,  zawierające suplementy diety i witaminy dla psa są stosowane i dla psów i kotów, dla ochrony stawów, ale i do wspomagania leczenia.  Produkty te mogą zawierać o różne substancje np.:

• Substancje o działaniu chondroprotekcyjnym. Najpowszechniejsze to siarczan chondroityny i glukozamina. Wchodzą w skład mazi stawowej- przyczyniają się więc do jej utworzenia. Wspierają też np. rozbudowę chrząstki stawowej.
  • Kwasy Omega- 3.  Ograniczają stany zapalne stawów psów, zmniejszając i ilość płynu wysiękowego w jamie stawowej i uczucie bólu.
  • Związki organiczne siarki- MSM, czyli metylosufonylometan. MSM nazywany jest też lekarzem układu kostnego, tak dobrze wpływa i na kości i na stawy. Uczestniczy też w syntezie kolagenu, działa przeciwzapalnie, poprawia stan mazi stawowej, wzmacnia chrząstkę.
  • Kwas hialuronowy. Jest też składnikiem mazi stawowej. Maź jest b. ważna w działaniu stawu- zmniejsza tarcie o siebie powierzchni stawowych. Kwas hialuronowy zwiększa i ilość mazi i jej jakość- staje się bardziej "mazista".
  • Kolagen. Jest to białko budulcowe kości i chrząstek i innych rodzajów tkanki łącznej psa i kota. W preparatach na stawy dla psów jest najczęściej w hydrolizowanej żelatynie. Produkt ten dostarcza aminokwasów niezbędnych do budowy kolagenu II- budulca kości i chrząstek.
  • Witaminy. Witaminy dla psa dla zdrowia jego układu ruchu to witamina C- uczestniczy w syntezie kolagenu i działa przeciwutleniająco.  Inna witamina dla psa to witamina E- jest silnym przeciwutleniaczem. Potrzebna jest też witamina D- wpływa na gospodarkę wapniowo- fosforową  psów różnych ras.
  • Substancje mineralne. Składnikiem wielu tabletek na stawy jest miedź- składnik enzymów biorących udział w metabolizmie tkanki łącznej, bierze udział we wzroście kości. Inne składniki mineralne to mangan- jest składnikiem enzymów uczestniczących w regeneracji chrząstki, cynk- składnik enzymów odpowiedzialnych za budowę substancji międzykomórkowej chrząstki i wapń- składnik budulcowy kości.
  • Wyciągi z roślin takich jak: - czarci pazur- zawiera substancję o działaniu przeciwbólowym, kadzidłowiec indyjski- zawiera kwasy bosweliowe działające jako  substancje przeciwzapalne i przeciwbólowe, ananasa- zawiera bromelainę o silnym działaniu przeciwbólowym.
  • Ekstrakt ze skorupiaka- omułka zielonowargowego. Zawiera glukozaminoglikany takie jak kwas uronowy i aminocukier. Produkty te są potrzebne do budowy chrząstki i mazi stawowej psów.

Wyżej wymienione substancje nie są składnikiem wszystkich preparatów stosowanych w  profilaktyce, czy wspierających leczenie stawów u psów różnych ras. Różne ich kombinacje występują w tabletkach, syropach, żelach dedykowanych psom w różnym wieku jedzących określoną karmę i z różnymi schorzeniami układu ruchu.

Jakie podać suplementy na stawy dla psów starszych?

• Najczęstszym składnikiem tabletek na stawy dla psów i kotów  starszym wieku to siarczan chondroityny i glukozamina. Wchodzą w skład mazi stawowej- przyczyniają się więc do jej utworzenia. Wspierają też rozbudowę chrząstki stawowej psów. Przyczyniają się do zwiększenia elastyczności stawów
  • Kolejnym suplementem diety dla starszego psa i kota  powinny być kwasy Omega- 3. Bardzo wyraźnie wpływają na ograniczanie stanów zapalnych w stawach. Stawy psich seniorów zwykle mają też mocno starte powierzchnie stawowe i mało mazi stawowej. Przyczynia się to do silnego tarcia chrząstek stawowych o siebie w pracującym stawie psa i kota. Powstaje wtedy stan zapalny. Kwasy Omega-3 zapobiegają tworzeniu związków zwanych cytokinami, które inspirują tworzenie stanu zapalnego. Ograniczenie stanu zapalnego to też ograniczenie opuchlizny i zmniejszenie bólu podczas ruchu i dla psów i kotów w wieku senioralnym. Dodatkowo kwasy Omega-3 bezpośrednio ograniczają opuchliznę stawu, przez zwiększenie wchłania wysięku z jamy stawowej.
  • Innym produktem niezbędnym w preparaty na stawy dla psów seniorów jest kwas hialuronowy. Zwiększa ilość mazi stawowej będąc jej składnikiem i poprawia jej lepkość, co zmniejsza tarcie powierzchni stawowych o siebie.
  • MSM nazywany jest też lekarzem układu kostnego, tak dobroczynnie wpływa na kości i stawy. Uczestniczy w syntezie kolagenu, działa przeciwzapalnie, poprawia stan mazi stawowej, wzmacnia chrząstkę.
  • Substancje mineralne- miedź, cynk, mangan, wapń- są składnikami enzymów wpływających na budowę i właściwości chrząstki i mazi stawowej.
  • Wyciągi z roślin  i omułka  o działaniu przeciwzapalnym i przeciwbólowym dla funkcjonowania stawów.

Jakie suplementy na stawy dla psa szczeniaka?

Dla szczeniąt, zwłaszcza szybko rosnących potrzebne są preparaty wspierające rozwój kości. Powinny one zawierać:

• Substancje o działaniu  chondroprotekcyjnym takie jak  siarczan chondroityny i glukozamina. Współtworzą maź stawową i chrząstkę stawową- wspierają rozwój stawów u psów.
  • Kolagen.  W preparatach na stawy dla psów jest najczęściej w hydrolizowanej żelatynie- co ułatwia przyswajanie w przewodzie pokarmowym. Produkt ten dostarcza aminokwasów, z których w organizmie psów budowany jest własny kolagen- białko budujące kości i chrząstki młodych psów różnych ras
  • Witamina C- uczestniczy w budowie kolagenu
  • Witamina D- umożliwia wchłanianie wapnia z pokarmu do krwi, skąd może być pobierany do budowy kości. Zapobiega w ten sposób krzywicy u psów.
  • Siarka organiczna- bierze udział w syntezie kolagenu.
  • Ekstrakt z morskiego skorupiaka- omułka zielonowargowego. Zawiera produkty - glukozaminoglikany, potrzebne do budowy chrząstki i mazi stawowej.
  • Witaminy dla psa  i inne suplementy diety powinny być podawane po konsultacji z lekarzem, który zaleci odpowiedni preparat i dawkowanie.